عید سعید فطر

حدیث روز

کد وبلاگ

کد جملات تصادفی

عید سعید فطر
تعداد بازديد : 31

عید سعید فطر

بسم الله الرحمن الرحیم

این پست آخرین پست ما در دوره ختم قرآن در ماه رمضان امسال است...

 

 

بای بایعید سعید فطر بر شما مبارک باد!

 

 

همراهان عزیز! ممنون که در ماه رمضان سال 1399 با ما همراه بودید،امیدواریم که توانسته باشیم نیاز قرآنی شما را در این ماه مبارک برطرف کرده باشیم و شما از این صوت ها و تفسیر ها نهایت استفاده را برده باشید.

 

در این پست نهایی با آخرین تفسیر در خدمت شما هستیم...

 

عید سعید فطر

 

سوره اسرا آیه 71

 

{یَومَ نَـدعُوا کُلَّ اُناسٍ بِإمامِهِم فَمَن أوتـِـیَ کِتابَهُ بِیَمینِهِ فَأولئـکَ یَقرَؤُنَ کِتابَهُم وَ لا یُظلَموُنَ فَتیلاً}

روزی که هر گروهی را با امامشان فرا می خوانیم، پس هر که نوشته اش به دست راستش داده شده باشد، ایشان نوشته ی خود را می خوانند و ذره ای به ایشان ستم نمی شود.

 

حدیث تفسیری

 

 

امام صادق(ع) در مورد این آیه فرمودند:

 

اِعرِفِ العَلامَةَ فَإِذا عَرَفتَهُ لَم یَضُرَّکَ تَقَدَّمَ هَذَا الأمرُ أو تَأخَّرَ، أنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ:«یَـومَ نَـدعُوا کُلَّ اُناسٍ بِإِمامِهِم»، فَمَن عَرَفَ إمامَهُ کانَ کَمَن کـانَ فِـی فُـسطاطِ المُنتَظَر(ع).

 

پرچم هدایت را بشناس که زمانی که او را بشناسی، پیش افتادن یا عقب افتادن امر ظهور، به تو زیان نمی رساند. خـدای متعال می فرمایند:«روزی که هر گروهی را با امامـشان فـرا می خوانیم»، هر کس امامش را بشناسد، مانند کسی است که در خیمه ی امامی که منتظرش هستیم، باشد.

(کافی،ثقة الاسلام کلینی،ج1،ص372)

 

 

از سخنـان امـیر کـلام: اگر نمازگزار می دانست که چه انـدازه از رحمت خدا او را فرا گرفته، سر از سجده بر نمی داشت.

(غررالحکم،8273)

نویسنده :
تاریخ انتشار : یکشنبه 04 خرداد 1399 ساعت: 23:53 بعد از ظهر
بخش نظرات این مطلب
سینما در ماشین با ایرانتیک
این نظر توسط سینما در ماشین با ایرانتیک در تاریخ 1399/03/13 و 0:06 دقیقه ارسال شده است :
سینما در ماشین
https://www.irantic.com/car-cinema
من بابت سایت خوبتون ممنون هستم. ایرانتیک جدیدا ویژگی جدیدی آورده که توسط آن میتونیم با ماشین بریم داخل سینما و فیلم سینمایی رو از داخل ماشین ببینیم. اینجوری هم راحت تریم هم بهداشتیه هم خوراکی میتونیم سینما ببریم با خودمون.سینما ماشین بهترین کاری که کرده اینه که صدای سینما هم دست خودمون هست و میتونیم از رادیو ماشین صدای سینما رو پلی کنیم.
شهرهای تهران و کرج و قم و شیراز و مشهد و اصفهان و احتمالا تبریز هم سینما ماشین رو دارن میارن. کلا خیلی حال میده این سینما در ماشین .
پیشنهاد میکنم ی بار امتحانش کنید...
سایت ایران تیک یک سایت هست که با ادرس irantic.com در دسترس هست و بلیت سینما و بلیط کنسرت و بلیط تئاتر رو میتونید ازش تهیه کنید. قیمت بلیط ها با تخفیف ویژه هستند.
کد امنیتی رفرش